YAHOE!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sil Bo - WaarBenJij.nu YAHOE!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sil Bo - WaarBenJij.nu

YAHOE!!!

Door: SilvanBo

Blijf op de hoogte en volg Sil

23 September 2010 | Australië, Sydney

24-9-2010
Ik ben nu nog geen 24 uur in Kuala Lumpur...en ik kan geen blog schrijven met mijn iPhone. Dat is minder maar zo lukt het ook. Bovendien heb ik meer te vertellen dan ik zin heb om te schrijven, typen of whatever :p
Vlucht was oké. Zat weer helemaal achterin het vliegtuig naast een oude man -net als in december naar Aruba- maar deze was gelukkig niet asociaal oid niet stiekem roken op het toilet enzo. Behalve dan dat hij zijn levensverhaal graag kwijt wilde en dat ik na een uur toch maar mijn iPod onbeleefd aanzette :p Toen ik naar het toilet ging kwam ik een steward tegen. Dat werd een praatje poep en uiteindelijk nodigde hij mij uit om de eerste nacht in KL bij hem te logeren. Toch maar beleefd een eind aan het gesprek gemaakt en hem de rest van de vlucht genegeerd :p 
Aangekomen op KL airport kwam ik er achter dat Schiphol toch niet zo "nieuw" is ;) mooi gebouw bla bla bla. Toen gauw via customs naar de trein. Daarna met de taxi naar een guesthouse en daar kreeg ik een bedje. Geen window maar wel airco. Evengoed lekker geslapen. Zeker toen ik 's middags beneden kwam en van de bedrijfsleider te horen kreeg dat ik eigenlijk pas om 11 of 15 uur in de kamer zou mogen ivm check in en out tijden. Lucky me :d
's Avonds een Franse leren kennen met wie ik uit eten ging en met wie ik de volgende dag KL leerde kennen :) ;) :d      

Wat nou alleen reizen?!?!?! 

28-9-2010

Sil in Sydney. Wachten op Bo en Arno :d

Aangezien ik al wat uren NIET heb geslapen ga ik nu niet nog meer onzin uitkramen. Vlucht was goed. Zat naast een 31 jarige jongen uit Iran die al 6 jaar in Sydney woont. Erg gezellig en samen de trein naar de stad gepakt vanaf het vliegveld :)

De paar dagen KL waren super!  iedereen in het guesthouse was al op de KL tower geweest dus ik moest wel alleen, want ja, mijn willetje... ;) dus ik in tien minuten naar de tower gelopen sta ik eenmaal op de tower wil ik wel een foto van mijzelf met op de achtergrond de Petronas towers! Erg bekend en vooral mooi at night!  Foto werd gemaakt door een leuke Ierse jongen die ook alleen was en met wie ik de rest vd dag op stap ben geweest. 's Avonds weer afscheid genomen en weer terug naar mijn guesthouse. Daar kwam ik het Canadese meisje weer tegen en die vroeg mij mee naar de film. Wall street never sleeps. Leuke film, vooral met de Chinese en Maleisische ondertiteling  ;) :p :)

Eigenlijk heb ik nog veel meer te vertellen maar ik ben KAPOT! ZzZzZzZzZzzz..... 

30-9-2010 Nog steeds in Sydney :d

Eindelijk wat meer tijd om wat onzin op te schrijven. Ben nu een dikke week weg en mis nog steeds niks  Heb al best wat grote en mooie steden gezien maar ik blijf nog steeds Amsterdam de mooiste vinden :) ;) :p

Kuala Lumpur was enorm gezellig. Veel leuke mensen ontmoet. Overal was eten en drukte. Enorme winkelcentra, grote gebouwen enz enz. Maar als ik zou moeten kiezen tussen Bangkok of KL, zou ik toch wel voor Bangkok kiezen. Maar dat doet geen afbreuk aan de leuke tijd die ik in KL heb gehad ;)  Helaas ga ik over een maand al weer terug naar KL en is mijn down under avontuurtje weer afgelopen :(

Om eenmaal gewend te zijn aan Azië is het wel een dompertje om in Australië aan te komen. Het is zoveel duurder. Maar de mensen blijven toch vriendelijker en zeuren bovendien niet aan je hoofd ;) Toen ik aankwam op Sydney airport, kaartje voor de trein ging kopen, deed ik dat bij een vrolijke Aussie. Alleen daar kon ik al heel vrolijk van worden na weer de zoveelste nachtvlucht te hebben gehad waarin ik niet kon slapen. Ik benijd de mensen nog steeds die gewoon in hun stoel in slaap kunnen vallen. Ik wil dat ook!!!  

Arno & Bo hadden al een hostel geboekt voor ons drieën in Sydney. Ik kwam een halve dag eerder aan dus had nog mooi de tijd om wat slaap in te halen. 's Avonds weer naar beneden om ze op te wachten. Het heeft toch wel wat om met je familie af te spreken aan de andere kant van de wereld :d
De volgende dag hebben we direct wat plannen gemaakt en een soort van campertje gehuurd (eigenlijk een grote auto met een gek ding op het dak) die we volgende week in Brisbane ophalen en na een dikke twee weken weer in Cairns gaan inleveren. Yeah, Great Barrier Reef, Whitsunday Islands, Surfers Paradise here I come!!! :d :d :d      Morgen verlaten we Sydney met een gehuurde auto. Vandaag de highlights van Sydney gezien. Google ze en je vind prachtige foto's ;)

Graag wil ik nog even een opmerking maken over mijn geliefde iPhone. Nog steeds krijg ik veel reacties -ik zie het eigenlijk als kritiek  - op mijn roze iPhone. Natuurlijk had ik er wel aan gedacht om af te kicken van mijn telefoon als ik eenmaal op reis zou zijn. Toen ik in KL kwam zag ik iedereen druk met hun telefoon. Ik voelde mij direct thuis :p Iedereen was constant druk aan het sms'en en bellen. Zelfs in de bioscoop zag ik constant lichtjes oplichten van mobiele telefoons. Ik daarentegen hield hem netjes in mijn tas. Toen ik in 2006 op vakantie ging miste ik een leuk jongetje dus was ik ook constant druk met mijn telefoon. Toen ik terug kwam in NL zag ik de rekening. Zonde van het geld. Toen ik in maart 2007 naar Aruba ging, miste ik Michel weer. Echter toen was de rekening 550 euro :( dus toen ik weer ging, mei/juni 2008 in Thailand, probeerde ik minder te bellen. Het lukte aardig maar de telefoon rekeningen bleven duur :( maar nu, sept 2010, heb ik nog geen cent daaraan uitgegeven! Lang leve mijn iPhone! :d :d :d bijna overal heb je wifi en dus Heifs, Veesboek, Skype en what's Uppel of eh, What's App ;) Voor de niet-kenners, de laatste is een soort van internet sms. Geheel gratis  ;)

Straks maar eens een simkaartje kopen hier, want op de snelweg zullen ze vast geen wifi hebben ;) :p :)      

Heb eigenlijk nog veel meer sterke verhalen maar die bewaar ik wel voor in de kroeg in NL! 



5-10-2010

Er was eens een Silletje van huis... Ik ga nu weer verder in de ik-vorm. Schrijft toch makkelijker ;) Ben nu alweer een tijdje met mijn oude huisdiertje Bo op pad. Ik was even vergeten hoe vervelend ze soms kan zijn :p Gelukkig is Arno erbij :d

We hebben dus eerst een auto gehuurd en zijn in een paar dagen naar Brisbane gereden. Er leiden zoveel wegen naar Rome dus we kozen ervoor om de helft door het binnenland te rijden en de andere helft langs de kust. We zijn via de Blue Mountains gereden wat een echte eye-catcher is. Het zijn hoge -bekende- bergen die blauw lijken. Toen ik ze zag wist ik direct waar Dr. Vogel zijn idee voor zijn verpakkingen vandaan heeft  ;)

Omdat ze hier aan de andere kant van de weg rijden zit natuurlijk ook het stuur aan de rechterkant. Dat zorgt voor grappige momenten als ik in de auto wil stappen. Aangezien Bo en Arno in Nieuw Zealand weken een auto hadden gehuurd waren zij al gewend aan de "omgekeerde wereld" ;)

We hebben al wat kangoeroe's gezien en vooral die dood langs de kant van de weg lagen. Ik hoop niet dat wij lid worden van die club want dat is toch wel zielig voor Skippy. Zeker toen we door grote natuurgebieden reden en een hoop bosbranden zagen :(

We hebben een paar nachten in het binnenland geslapen. Onder andere in Grafton. Hij deed zijn naam geen eer aan want toen Bo en ik een hotel inliepen en vroegen of ze nog een kamer hadden werden we al lucky girls genoemd want er was nog één kamer beschikbaar. Er zou namelijk een feest in het dorp zijn en alles zou vol zitten. Zelf vond ik het een stil dorpje (op straat dan) uit een Westernfilm. De gebouwen zagen er ook echt zo uit. Van die houten geblokte gebouwen met namen op de gevels. De volgende dag naar Brisbane gereden. 's Avonds was de grote finale van Australië. Rugby! Roosters vs Dragons. Ook daar wilden wij deel van uitmaken dus naar de kroeg! Iedereen is zo relaxed en komt met je praten. Uiteindelijk stond iedereen bij ons aan tafel :d de laatste die kwam was een vent die zei dat er bij ons het meest gelachen werd dus wilde hij ook bij ons staan ;) Uiteindelijk werden we na de wedstrijd uitgenodigd door vier Aussie's om mee te gaan naar een dansconferentie. Dat wilden wij wel zien natuurlijk! Zij betaalden 400 dollar voor drie dagen. Wij kwamen gratis binnen voor een paar uur :) Er waren Braziliaanse dansen te zien. Erg mooi. Bovendien hartstikke goed! Beste dansers van de wereld :d

De volgende dag de auto ingeleverd en de auto-met-gek-ding-op-dak gehaald :d In dat gekke ding slaap ik. Best grappig om op een dak van een auto te slapen :) Met dat ding gaan we op campings enzovoorts staan. Voor het eerst zonder mijn papa en mama kamperen :p De eerste nacht was bij Surfers Paradise. Wat een golven!!!  ...en ze leefde nog lang en gelukkig! 

9-10-2010

WWW nummer vier. Still alive and kickin'

Inmiddels zijn we al heel veel kilometers verder. We zijn dus onderweg naar het noorden. We zijn Brisbane voorbij maar hebben nog meer dan 1000km te gaan. Heel veel mooie uitzichten hebben we al gehad ;) Woensdag op donderdag hebben we op een camping gestaan aan het strand. Lekker geslapen met als achtergrondmuziek; de zee :d Toch heb ik nog niet gezwommen. Moet toch eens mijn bikini aantrekken. Kom ik terug zonder een kleurtje :-( krijg je weer van die stomme opmerkingen als "goh je bent helemaal niet bruin, je was toch met vakantie" Grommm alsof ik twee weken Turkije heb geboekt en alleen maar met mijn luie reet op het strand lig. Nou bij deze jongens, DIT IS HET ECHTE LEVEN :dp

Wild-kamperen... Nooit eerder gedaan. De eerste keer was al leuk! We hadden een leuk plekje bij een tafeltje met licht. Er was een kraantje met stromend water en er waren toiletten. We hebben leuk gekaart en na een paar uurtjes voelt Bo wat op haar been vallen. Erg vreemd dus wij op onderzoek uit. Bleek een gigantische spin te zijn die onder de tafel zat die waarschijnlijk wat had laten vallen. 
De tweede keer dat we gingen wildkamperen was weer in de bushbush. Best eng als je teveel horror films gezien hebt want er was geen licht. Overal om je heen hoor je beesten. Van krekels tot beesten die ik niet ken. Vogels die je boven je hoort vliegen en op jacht zijn. De vleugels maken zo een lawaai, net alsof je een king-size bed opmaakt maar dan vijf keer achter elkaar met de dekens wappert. Soms leek het ook net of er iemand langs onze auto liep omdat ze zoveel lawaai maakten. Ze spookten gewoon om onze auto heen.
 Ik ging naar het toilet (toen de zon nog niet onder was) en wilde mijn handen wassen. Zie ik daar naast de kraan een dikke spin zitten...oké, hij was niet zo groot als die boven Bo dr been had gezeten, maar voor Nederlandse begrippen toch echt groot! Dus ik de rest van de nacht ook maar wildgeplast :p Dat deed ik toch echt liever dan boven een pot te hangen met in het zelfde hokje een joekel van een spin! De tweede keer dat ik moest plassen was gelijk met Bo. Gelukkig, want hoe stoer ik ook kan zijn, bang was ik toch wel een beetje. Je zag geen hand voor ogen! Direct maar van de gelegenheid gebruik gemaakt en een jongetjes-spelletje gedaan ;) wie kan er het langst plassen?!  :p :p :p

Linda vertelde mij laatst dat er in Australië gevaarlijke spinnen zijn. Aangezien ik niets van spinnen weet, ook niet wil weten, zou dat best een giftige geweest kunnen zijn. Ik heb van de eerste een foto gemaakt die ik zal bijvoegen. Mocht er een kenner zijn, kan die mooi vertellen wat voor eikel het was die op Bo dr been piste ;) :p :d

Ook zijn we een dag naar Australia Zoo geweest. Het was de dierentuin van wijlen Steve Irwin. De man die altijd met krokodillen in de weer was. Iedereen zal hem wel kennen van tv. Helaas is hij in 2006 overleden door een giftige vis. We hebben in zijn park olifanten en kangoeroes eten gegeven. Vooral kangoeroes eten geven is leuk. Best apart dat ze zo uit je hand eten. Voelt ook heel schattig. Een olifant pakt het eten gewoon af met zijn slurf en stopt het daarna in zijn bek. Ook hebben we koala's geaaid. Die beestjes zien er echt zo schattig uit! Ze zijn alleen zo verrekte lui! Kan je je voorstellen, 18-20 uur per dag slapen?! :p Uiteraard hebben we ook een show gezien met krokodillen. Amazing!!! ;)

Na een paar dagen in het penthouse op het dak van de auto geslapen te hebben ben ik verhuisd naar de auto zelf. Arno & Bo pitten nu op het dak. Arno torent boven Bo en mij uit en heeft op het dak wat meer beenruimte. Ik ben de beroerdste niet dus pit ik voortaan in de auto ;-)

We zijn nu ter hoogte van Frasier Island. Dat is het grootste zandeiland ter wereld. Een heel mooi natuurgebied en aangezien het walvissen seizoen hier is hebben we mazzel.  We zitten nl in "Hervey Bay, the whale watch capital" Dus wij een walvistoertje geboekt. Ik dacht dat we iets voor achten gehaald zouden worden. Arno en Bo zeiden dat het om 7uur was. Twee tegen één dus ik hield braaf mijn mond ;) maar om 7.15 uur nog geen bus gezien. Dus wie had er gelijk? ;) Om 7.45 uur kwam de bus. De bus ging onderweg naar de haven kapot. Werd dus weer wachten op een bus. Alleen hier konden Bo & Arno niets aan doen ;) De boot had op ons gewacht en ik wilde bijna wedden dat er geen walvissen te zien zouden zijn. Daarin had ik gelukkig ongelijk. Binnen 15 minuten hadden we de eerste "springers" al gezien :-) Wat een beesten!!! :d Ik dacht dat Bo een dikke reet had, maar wow, zelfs die van Bo en mij samen zijn nog niet eens zo groot als de kop van die beesten! En dan die staarten... In één woord: GEWELDIG! Maar om er een foto van te maken...zucht...elke keer net te laat dus na 30 minuten stopte ik met proberen. Oké, mijn batterij was leeg :-( dus twee redenen om chagrijnig te worden ;) maar zeker een leuke dag gehad en een DIKKE ervaring rijker :-) 

Waar zal ik eens beginnen... Frasier Island. Tsja... Het staat dus op de UNESCO lijst. Het is het grootste zandeiland vd wereld. Van iedereen die ik ken die er waren geweest had ik gehoord dat het geweldig was. Misschien omdat ik niet zelf reed, misschien omdat het bewolkt was, misschien had ik slecht geslapen, maar ik vond het niet zo boeiend. Natuurlijk zijn er prachtige dingen en als je van natuur houdt, zoals regenwoud, misschien kan je je lol op daar, maar ik vond het saai. Had net zo goed een dagje Drenthe kunnen boeken ;) Ik zei al tegen de anderen dat het voelde als een verplicht schoolreisje. 
Wat wel grappig is, is dat het strand de snelweg is (max 80 km per uur) en dat er ook vliegtuigjes landen. Het kan dus best spannend zijn ;)

De derde nacht wild-kamperen was ook gezellig. Toen ik 's ochtends wakker werd zag ik boven mij een kikker op het dak zitten. Er zit namelijk een schuifraam die open kan. Gelukkig had ik hem dicht. Arno wilde hem weg halen voordat we gingen rijden. Maar ik wilde hem houden. Die kikker is helemaal de auto op geklommen, ik heb het hem niet zien doen, maar ik vind het een knappe prestatie. Ik noem hem Tweety. Bo noemt hem Michel want ze vind de kikker ook lief ;) Hij is helaas niet roze maar met groen neem ik genoegen ;) In een folder zag ik een plaatje van een kikker die op mijn Tweety lijkt. Zou een Green tree frog zijn. Ze eten oa insecten, spinnen, vliegen en zelfs kakkerlakken! Waarom dan weghalen?! :d Sommige mensen hebben een engeltje op hun schouder. Ik heb een kikker op het dak ;) 

De laatste dagen zijn er wat Aussies die hun excuus aan ons aanbieden. Het weer is nl niet zo mooi meer :( Volgens die Aussies is er wat aan de hand, wat weten ze niet, maar dat het bijna heel de tijd bewolkt is en af en toe regent, is niet normaal voor de tijd van dit jaar zeggen ze. Ik baal dus wel een beetje want ik kwam natuurlijk speciaal voor de zon ;p Turkije was volgeboekt :p Evengoed kan je wel in je korte broek en polo lopen want gelukkig is het niet koud :d 

Achteraf verbaas ik mij over het aantal dieren die ik zie. Staan nu op een camping met allemaal beesten. Ik zag net twee beesten bij de keuken die gewoon naar beneden aan het schijten en pissen waren. Geen idee hoe ze heten maar het lijkt op een kruising tussen een kat, kangoeroe en een konijn. Ze zijn iets groter dan een gewone kat. Net toen ik naar toilet liep zag ik een kikker...GROOT!!! Ook zit ik al weken onder de muggenbulten. Die eikels prikken gewoon door je kleren heen. Ben er inmiddels wel een beetje gewend aan geraakt (voor zo ver dat kan) maar irritant blijft het wel. 

Inmiddels weet ik nu dat ik last heb van zandvliegen. Dan zijn heel kleine vliegjes die ik niet zie maar dus wel voel ¥$£*^%# Ik zit er helemaal onder. Mijn benen zitten er onder. Ik denk dat ik minstens vijftig muggenbulten heb :( mijn benen zijn op plekken ook helemaal rood omdat, stomme ik, er niet van af kan blijven. Het jeukt zo... :( Ik denk vertel het maar zodat mijn vakantie jullie niet jaloers maakt :p

Gelukkig is het weer alweer beter geworden :d We hebben gezeild bij de Whitesundays met een Australische vent die een eigen zeilboot heeft. Ook was er een Zwitsers stelletje mee, twee Amerikanen en twee Aussies. Het was in een paar woorden GEWELDIG, PRACHTIG en ONVOORSTELBAAR. Wat mooi daar. Heel veel kleine onbewoonde eilandjes met mooie vissen, gigantische schildpadden en dan de zonsondergang... Ik heb nog nooit zo een mooie gezien! Dus als er nog wat burgerlijke lezers tussen zitten, TROUW DAAR! :p ;) :p

Omdat Arno ook een keer ziek mag zijn (ik zal niet zeggen dat het door de drank komt) zijn Bo en ik samen nog een dagje op een speedboot door de Whitesundays gegaan. Tsja... Het gaat een stuk sneller maar de charme ging er wel van af...

Na ongeveer 300 km heeft Tweety mij weer verlaten. Toen we op een camping aankwamen zat hij nog steeds op het dak, jaja ik bleef altijd checken, maar de volgende ochtend was hij weer weg :( ik hoop dat hij nieuwe vriendjes zal maken in zijn nieuwe omgeving ;) 

Inmiddels zijn we bij Cairns. Arno wil natuurlijk wat duiken nemen bij de Great Barrier Reef en aangezien ik niet meer mag duiken, geen zin heb op te snorkelen hebben Bo en ik een rondvlucht geboekt boven de Great Barrier Reef :d Hopelijk worden we zo op gehaald :) Morgen (vrijdag) leveren we de auto-met-gek-ding-op-dak weer in. 's Avonds gaan we uit met de Aussies die we in Brisbane hebben leren kennen en zaterdag vliegen Bo en Arno naar Singapore. Ik vlieg weer terug naar Sydney. Ik heb nog wat afspraken daar en volgende week vlieg ik weer naar Maleisië om vervolgens in november weer terug in NL te komen...

Tijd vliegt :( x x x

25-10-2010

Na 3 weken slippers, weer schoenen aan ;) Na 3 weken in en op een auto slapen, weer in een bed slapen :)

Na een tijdje met Arno & Bo op stap te zijn geweest zijn zij naar Singapore vertrokken. We hebben de auto-met-gek-ding-op-dak ingeleverd en we had (vooralsnog) geen snelheidsboetes :d We waren uitgenodigd door de Aussies die we in Brisbane hadden ontmoet. Zij waren ook in Cairns en hadden ook voor ons een kamer geboekt (en betaald) Toen ik het hotel in liep kon ik mijn ogen niet geloven. Mooi!!! Oké ik zou hem best voor een nachtje kunnen betalen, maar dan zou ik mijn vakantie met een week moeten inkorten ;) Weer met ze op stap geweest en weer een leuke avond gehad. Die Aussies zijn zulke leuken mensen! :d

De vlucht boven de Great Barrier Reef was echt vet!!!! :d Ik mocht naast de piloot zitten wat al een leuke ervaring was. Sil de co-piloot... De piloot was was een vrolijke Aussie die diepe bochten maakte zodat je mooie foto's kon maken. Je zag (weer) schildpadden, vissen enz enz. Echt een plaatje!

Vorige week had ik een berichtje op Hyves gekregen van een oude vriend uit Meppel. Ik had hem al vijf jaar niet gezien en hij blijkt nu al vier jaar in Sydney te wonen. Op Hyves zag hij mijn profielfoto en hoopte dat ik nog in Oz was. YEAH!!! :d Ik heb de bus gepakt naar hem toe en heb heel de dag bij hem gezeten. Echt leuk om hem weer te zien en dat aan de andere kant van de wereld :d 's Nachts heeft hij mij weer naar het centrum gebracht en de volgende dag weer met hem op stap geweest en morgen gaan we naar het casino :d 
Waar Heifs al dan niet goed voor is. Stom Veesboek :p Nu doe ik al niet veel met Veesboek maar als je zo alleen op reis gaat, moet je wel Facebook hebben. Je leert zoveel mensen kennen. Heb nu al meerdere steden in Canada waar ik ben uitgenodigd :d (en dat is niet eens het enige land) Frankrijk hoef ik niet heen, te dichtbij! :p

Ik ben MAAR zes weken weg. Iedereen die ik spreek overtreft altijd. De één is drie maanden weg, de ander doet heel Azië, weer een ander zit voor een jaar in Australië en sommigen weten nog niet eens wanneer ze terug gaan naar hun eigen land. Natuurlijk baal ik dat ik over een week weer terug moet naar NL (lees: werk) Maar aan de andere kant, zoals het klokje thuis tikt...
 Oost West, Thuis Best geldt dan weer niet voor mij want ik voel mij hier net zo goed als in NL :-) Ik raad echt aan om eens alleen op reis te gaan (tenzij je niet durft) want echt, het is zooooooo leuk! Je ontmoet zoveel mensen, culturen, gewoontes enz. Je legt veel gemakkelijker contact met anderen dan wanneer je met een vriend of vriendin bent. En reis je alleen en vind je het niets, dan doe je het gewoon nooit weer! Bovendien; je kan altijd naar huis. Mits je vliegtuig op komt dagen, geen vulkaan uitbarst, geen aardbeving of tsunami hebt... :dp 

Helaas heb ik mijn moeder niet meegenomen. Moet nu maar eens mijn was wassen ;) :p :d

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie

.

Recente Reisverslagen:

23 September 2010

YAHOE!!!
Sil

Actief sinds 04 Jan. 2011
Verslag gelezen: 1675
Totaal aantal bezoekers 54055

Voorgaande reizen:

23 Juni 2019 - 14 Augustus 2019

Campertrip van NL naar Albanie 2019

15 Februari 2019 - 03 Maart 2019

Japan

08 Februari 2018 - 07 Februari 2019

Nicaragua

01 Maart 2019 - 28 Maart 2018

Canada

25 Januari 2018 - 25 Januari 2018

Costa Rica 2018

29 Juli 2017 - 27 November 2017

Zeilen naar Zweden

24 December 2016 - 24 December 2016

IJsland 2016

02 November 2016 - 02 November 2016

De Filipijnen

29 Februari 2016 - 29 Februari 2016

Vietnam

29 Februari 2016 - 29 Februari 2016

Laos

29 Februari 2016 - 29 Februari 2016

Cambodja

29 Februari 2016 - 29 Februari 2016

Thailand

29 November 2014 - 29 November 2014

Chili

22 November 2014 - 22 November 2014

Uruguay 2014

08 November 2014 - 08 November 2014

Argentinie 2014

07 November 2014 - 07 November 2014

Peru

22 Oktober 2014 - 22 Oktober 2014

Ecuador

29 November 2013 - 21 December 2013

Zuid-Afrika

17 Maart 2013 - 25 Maart 2013

Republica Dominicana

25 November 2012 - 03 December 2012

Zanzibar, Tanzania

22 April 2012 - 29 April 2012

Kaap Verdie

10 November 2011 - 03 December 2011

USA

22 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Noord Afrika, spannend?

26 Januari 2011 - 09 Februari 2011

China here I come

23 September 2010 - 01 November 2010

Reizen houdt nooit op

23 September 2010 - 01 November 2010

Australie

23 September 2010 - 01 November 2010

Maleisie

28 November 2009 - 09 December 2009

Aruba, Bonaire en Curacao

11 Mei 2008 - 29 Mei 2008

Thailand

01 Maart 2007 - 16 Maart 2007

Aruba

31 Maart 2014 - 30 November -0001

Suriname

04 Oktober 2014 - 30 November -0001

New York

Landen bezocht: