Ga nog niet naar huis, nog lange niet - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Sil Bo - WaarBenJij.nu Ga nog niet naar huis, nog lange niet - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Sil Bo - WaarBenJij.nu

Ga nog niet naar huis, nog lange niet

Blijf op de hoogte en volg Sil

15 November 2014 | Argentinië, Córdoba

Deel 2 in Argentinië.

Terwijl ik dit schrijf zit ik in de bus onderweg van Rosario (geboortestad van Che Guevara en Messi) naar Puerto Iguazu. Het drielandenpunt met Brazilie, Paraguay en Argentinie. Het zal een lange busreis worden waar ik over een paar uur vast alweer spijt van krijg. Maar ik heb mijzelf voorgehouden om zo mijn discipline te trainen ;-)

Het is al dagen super mooi weer op de plekken in Argentinië waar ik ben. Ik loop heel de dag in mijn tshirt en korte broek en als ik nu naar buiten kijk vanuit de bus zie ik een helder blauwe lucht met af en toe een klein wit wolkje (net als Windows 95) en begin ik met dromen. Maar dromen over wat? Eigenlijk is het geen dromen maar denken. Ik bedenk mij dat ik een heel mooi leven heb. Dat ik in mijn handjes mag knijpen met alles wat ik heb. Ik heb het dan niet over materialistische dingen, zoals iedereen wel weet heb ik geen penthouse op de Amsterdamse grachtengordel, maar ik bedoel juist de mensen om mij heen. Ik heb geweldige ouders, een leuke tweelingzus die mij af en toe tot waanzin drijft, een super cool zusje en dan nog een horde met heel veel leuke familieleden waar ik heel veel van hou om nog maar te zwijgen over m'n vrienden...
Helaas ontbreekt er een prins op een wit paard maar wie weet, komt die ooit nog aan hobbelen. Je weet immers maar nooit :-p

Omdat het nu nog mooi weer buiten is wil ik nog niet verder gaan lezen op mijn e-reader. Ik vind het wel leuk zo om "gedwongen" na te denken. Over de zin van het leven. Ik kom er gewoon niet uit. Wat is nou de zin van het leven? Ik denk alleen maar zorg dat je gelukkig bent. Het zal je nooit altijd lukken maar blijf je zelf triggeren dan kom je een heel eind. Doe waar je zin in hebt (met mate) maar word niet te egoïstisch. Denk ook aan anderen. Ik geloof dat je dan nog gelukkiger kunt worden. Maarja, wie ben ik? Een 30 jarige griet die zich verveelt in een bus.
Als iemand wel het antwoord weet, kom dan in december alsjeblieft naar mijn huis en vertel mij de zin van het leven! Ik zorg voor een fles wijn en hang heel de avond aan je lippen.

Na die lange reis kwam ik aan in Puerto Iguazu. Ik ontmoete bij aankomst in het hostel direct een Amerikaanse met wie ik ging lunchen. Wederom een heerlijke steak gehad. Wat is er toch met ons vlees? Of kauw ik elke keer paardenbiefstuk? Heb ik stiekem wel eens gekocht bij de Nederlandse slager toen het zo in het nieuws was. Niks mis mee hoor ;-) Ik denk dat het mij gewoon lekkerder smaakt hier omdat ik weg van alles ben.

Na het eten ontmoetten wij twee Canadese meiden met wie wij naar het drielandenpunt gingen om biertjes te drinken bij de zonsondergang. Drielandenpunt bestaat dus uit de landen Paraguay, Brazilie en Argentinie.

De volgende dag gingen de Amerikaanse en ik samen met twee meiden uit Noorwegen naar de watervallen van Iguazu.
Dat zijn meer dan 270 watervallen tussen Brazilië en Argentinië. Tegenwoordig staan ze ook op de Werelderfgoedlijst van UNESCO.

Tja hoe ga je dat eens omschrijven?! Google het maar en je vind waanzinnige foto's.

De dag na de watervallen heb ik de bus weer gepakt. Ik ben naar Corrientes gegaan. Mijn Lonely planet heeft er een stukje over geschreven. Maar helaas niet heel positief. Niet dat het onveilig was, maar juist dat er niks te doen is voor backpackers maar dat je als backpacker dat zelf maar mocht ervaren. Nu sta ik er wel om bekend dat ik eigenwijs ben, maar dat is niet de reden dat ik er voor koos om hier te komen. De andere bussen zaten vol en dit lag op de route en is wel een grote stad.
Ik ben net aangekomen en heb ingecheckt in het hostel. Het is nu 23 uur en had een giga honger. Dus ik naar een restaurant/bar om de hoek. Is die stampes vol en heb ik spaghetti bestelt. Gelukkig eten veel mensen rond middernacht! Zo grappig. Allemaal locals hier die "uit" zijn en ik heb demonstratief mijn Lonely planet naast mij neergelegd.

Goh wat heerlijk... Geen plannen hebben en gaan en staan waar je wilt en bovendien; wanneer je wilt!
Als iemand mij hier wilt houden; spek mijn spaarrekening en ik blijf een jaar weg. Neem (telefonisch) ontslag van mijn werk en kom pas weer naar NL als mijn geld op is ;-)

• 15 November 2014 - 17:12

Elsemieke :

Hartstikke leuk om over je reis te lezen. Mooi geschreven. Heel veel plezier nog!!! Liefs, Elsemieke

• 15 November 2014 - 17:53

Bo:

Ik weet wt er mis is met onze steaks... In Zuid Amerika worden er veel hormonen gebruikt.. Dt maakt het vlees erg lekker, maar in de EU zijn die hormonen verboden!

• 15 November 2014 - 17:54

Bo:

Ennuh voor de lezer: Wie stort geld?? Ik heb haar rekeningnummer! Die is gratis bij me op te vragen!

• 16 November 2014 - 01:42

Gerit:

Mooi geschreven Sil, geniet van vandaag. Fijne vakantie en ik blijf je volgen :-)

• 16 November 2014 - 09:22

Martine:

He sillie! Leuk om te lezen wat je allemaal uitspookt daar..Bo word vast al gek zonder jou...of nick word er gek van.hihi :p ..Enjoy nog ff meis..hier niks dan regen en je lovely life wat op je wacht ...Liefs xxxx

• 16 November 2014 - 17:51

Ria:

Lieve Sil, leuk om je verhaal te lezen. Soms wel wat jaloers. Maar ik gun het je. Al weet ik van de wereld niet veel. Maar ik reis met je mee, met google map zie je ook veel. Vorige week een app uit Corrientes en gisteren een verslag uit waar ben ik. Is google map een ware uitvinding geen gedoe met paspoort en wisselkoersen en vanmorgen als ik mijn app weer open, een groet uit Cordoba. Aan de muur van mijn gedachten hangt een wereldkaart te wachten op je volgende app. Zelfs hostels waar geweest bent staan op google map met foto's en streetview. Ik slaap vannacht niet op de buik maar wel in mijn eigen bed. Goeie reis vannacht naar BA. Liefs uit meppel

• 16 November 2014 - 22:36

Sophie:

Ja heel leuk allemaal Sil, maar kom nu maar weer terug! En oja, jouw prins op het witte paard zie je in februari wel, ik heb m al ontmoet...