Uruguay 2014 - Reisverslag uit Barrio Bellavista, Dominicaanse Republiek van Sil Bo - WaarBenJij.nu Uruguay 2014 - Reisverslag uit Barrio Bellavista, Dominicaanse Republiek van Sil Bo - WaarBenJij.nu

Uruguay 2014

Blijf op de hoogte en volg Sil

22 November 2014 | Dominicaanse Republiek, Barrio Bellavista

Echte plannen heb ik niet. Ik heb een vliegticket van de KLM met de datum dat ik terug vlieg naar NL. Natuurlijk denk ik een paar dagen van te voren na over wat ik wil gaan doen en zien. Vervolgens boek je een busticket naar de plek waar je op dat moment heen wilt. Zo had ik besloten om van Cordoba naar Mendoza te gaan. Maar een dag voor vertrek had ik mij weer bedacht. Ik wil zeker naar Mendoza maar dan via een andere route.
Ik heb namelijk een vliegticket van Buenos Aires naar Santiago in Chili. En laat dat nou net "naast" Mendoza liggen met bovendien uitstekende busverbindingen. Dat vliegticket had ik geboekt in Peru omdat een retourticket (bijna) altijd goedkoper is dan een enkeltje. Ik had een beetje zitten spelen met de data en zag dat een ticket van Lima naar BA en van BA naar Santiago het goedkoopste was.
Omdat Mendoza dus vlakbij Chili ligt heb ik dus besloten om toch maar gebruik te gaan maken van die ticket. En nee, niet omdat ik een echte Hollander ben...

Maarja het nadeel was dus dat ik dan terug naar BA moest. En eigenlijk had ik daar geen zin in. 1. Omdat ik er al geweest was en 2. omdat ik er over twee weken weer ben. Dus ja, wat ga je dan doen?
Juist, je gaat gewoon naar de buren. Aan de "overkant" van BA ligt het land Uruguay. Je kunt heel makkelijk met de boot naar verschillende plaatsen in Uruguay vanaf BA. Dus bij aankomst in BA ben ik direct naar de bootterminal gelopen en heb ik een ticket naar Colonia Del Sacremento geboekt. Omdat je dus naar een ander land gaat moet je ook door de paspoortcontrole. En dat hebben ze heel slim aangepakt hier. Ze zitten letterlijk naast elkaar. De ene stempelt je exit en geeft je paspoort door aan haar collega van het andere land en die stempelt je weer binnen. Dat scheelt tijd!

Wat dan wel een beetje een tegenvaller is, is de boot waar ik op zat. Hij is snel hoor, maar je kunt niet naar buiten. Bovendien zijn de ramen smerig en kun je dus niet echt genieten van het uitzicht. Hoe verder je de haven van BA uitkomt, hoe mooier de skyline wordt, maarja, een foto maken heeft niet echt zin.

Ik kwam aan in Colonia Del Sacremento en na het inchecken bij het hostel ging ik onmiddellijk naar een restaurant want ik had hongerrrrr. (Ja hier in Spaanstalige landen moet de "R" echt rollen) Ik had net een bord eten bestelt toen er drie Italianen tegen mij begonnen te kletsen. Ze vroegen of ik alleen was en ik daarom wel bij hen mocht komen zitten. Aangezien zij nog stonden zei ik dat ze wel bij mij mochten zitten. Ook zij bestelden eten en bier. Na het eten ben ik met ze mee gegaan de toerist uit hangen in het dorpje. Het is echt een oud koloniaal dorpje met leuke oude gebouwtjes. Ik heb wat foto's gemaakt en op mijn Veesboek geplaatst.

Na nog een drankje bij een terrasje heb ik weer afscheid genomen van de Italianen en ben ik weer terug gegaan naar mijn hostel. Nu heb ik al heel wat hostels gezien, maar deze hoorde toch wel in mijn top 10 lijstje. Waarom? Geen idee. Deze had gewoon iets :-)

Reizen is echt leuk als je geen last hebt van heimwee. Al bijna twee jaar heb ik een huisdiertje. Ze heet Poesje Roger de Campagnolle. Vernoemd naar mijn oma. Gelukkig past Bo op haar en af toe krijg ik een foto of filmpje van Poesje. Dat is leuk, maar als ik haar dan zie dan mis ik haar nog meer :-( Dat is echt een nadeel van reizen! Verder hoef je niemand te missen want iedereen heeft wel Veesboek en/of Whats app. Maar ja, Poesje niet :-(

Weer terug in Buenos Aires. Dat was niet mijn plan (oh ik had ik een plan dan?!) ik bedoel, het kwam gewoon zo uit. Wederom een paar dagen in BA doorgebracht. Hoe langer ik er ben, hoe leuker ik die stad ga vinden. Het heeft echt wat. Ik raad het dan ook zeker aan, zelfs als stedentrip. Maar natuurlijk meer om er een reis door zuid Amerika te beginnen of eindigen.
Ik ontmoette weer een hoop andere reizigers met wie je in a rooftop bar biertjes drinkt en heel de avond gezellig kletst. Ik ben al over de helft van m'n tripje en baal zo dat ik hier niet langer kan blijven. Ik wil niet terug naar huis. Ik wil doorreizen, verder, nog meer plekken zien en nog meer ervaringen op doen... Maarja, laat ik nog maar een biertje drinken en genieten van de laatste twee weken!

• 22 November 2014 - 21:40

Martine:

Vergeet facebook en whatsapp loze poesje niet ;) maar zo te horen vermaak jij je prima...en straks kun je uren langs saafs op de bank knuffelen met dr..Trust me..it is waterkoud hier :p Veel plezier nog sillie en pas op jezelf! Xxx

• 22 November 2014 - 22:40

Marc:

volgens mij is bo toch ook op vakantie dus wie past er dan op poesje Roger de campagnolle?
    Je hebt het goed voor elkaar ! Wat zal jij veel zien!
    Doe voorzichtig en geniet er nog ff van !

• 23 November 2014 - 10:27

Buurman:

Ik pas op Poesje. Poesje en Jacky vermaken zich overigens prima!

;-)

• 28 November 2014 - 19:41

Tineke Wieman:

Nog veel plezier op het vervolg van je reis,en poes is alleen maar heeeel blij als je weer terug bent.